Acest site foloseste cookie-uri pentru functionarea site-ului, care nu pot fi dezactivate si cookie-uri pentru analiza traficului, pentru care avem nevoie de acordul dumneavoastra Detalii

Accept cookie-uri Nu accept cookie-uri

Facebook

Pasii Necesari pentru a Deschide un Magazin cu Imbracaminte


02-07-2015

magazin-imbracaminteDaca ai inclinatie spre moda, esti pregatit pentru un nou inceput si nu te deranjeaza sa lucrezi uneori chiar si 14 ore pe zi, atunci sa-ti deschizi o afacere cu imbracaminte poate fi un mod interesant si placut de a incepe sa lucrezi pe cont propriu. Industria modei este extrem de competitiva,  si veti fi nevoit sa petreceti luni de zile pentru a face cercetari, sa invatati despre tendintele industriei si sa dezvoltati un plan de afaceri.  Pentru cei care au avut experienta de a lucra in retail pot avea un avantaj atunci cand incep o afacere de retail cu imbracaminte.

Pasul 1

Stabileste ca categorii si ce tip de imbracaminte doresti sa comercializezi. Viziteaza magazinele locale si mall-urile pentru a invata despre tendintele locale in moda. Analizati publicatiile tiparite si revistele de moda online pentru a fi la curent cu viitoarele tendinte. Faceti cercetari privind competitorii dvs. dar si despre publicul tinta astfel incat sa se confirme ca exista cerere pentru tipul imbracaminte care doriti sa-l comercializati. Uitati-va dupa cereri pentru care nu exista oferte pe piata sau nu sunt  pe deplin satisfacute, precum imbracaminte de tip office la preturi competitive, imbracaminte pentru o anumita categorie de varsta, sau pentru anumite evenimente.

Pasul 2

Dezvoltati afacerea separat de ceilalti competitori  prin deschiderea unui magazin independent.  Inchirierea unui spatiu in afara mall-urilor poate fi mai eficient privind costurile si va ofera o arena mai buna unde puteti concura. Un butic, prin natura lui, ofera o experienta deosebita a cumparaturilor, cu servicii personalizate pentru fiecare client si o relatie mai apropiata intre clienti si magazin. Incercati sa va cunoasteti clientul cat mai bine si sa anticipati nevoile acestuia, oferindu-i o tinuta cu un design de ultima ora, dar care se potriveste cu stilul si personalitatea acestuia.  

Pasul 3

Identifica potentiale locatii pentru magazinul tau in apropierea unor afaceri care se adreseaza aceleiasi categorii de clienti, precum un salon de frumusete, un restaurant, o cafenea, sau alt tip de magazin care atrage acel tip de clienti. Valoarea chiriei nu trebuie sa depaseasca 10% din totalul vanzarilor.  Determinati daca exista potentialul unor vanzari care sa suporte cheltuielile cu chiria. Luati in considerare potentialul de dezvoltare in spatiul si zona respectiva, conditiile de parcare, de aprovizionare si livrare. Amenajarea spatiului depinde foarte mult de bugetul initial de care dispuneti.  Daca bugetul este redus, incercati sa amenajati spatiul astfel incat sa puneti in evidenta produsele, printr-un design simplu dar cu personalitate.

Pasul 4

Alegeti forma juridica pentru afacerea dvs, precum PFA sau SC, si inregistrati-va la Registrul Comertului.  Obtineti actele necesare pentru punctul de lucru la spatiul unde vreti sa deschideti magazinul. 

Pasul 5

Aprovizionarea. Odata ce aveti toate actele necesare incepeti cautarea de furnizori. Vizitati targuri si expozitii comerciale,  centre comerciale cu vanzare en-gros, cautati pe internet cu ajutorul portalurilor de furnizori sau pe google, cereti recomandari din partea persoanelor cu experienta in domeniu.  Alegeti o linie de produse,  combinand articolele principale clasice cu cele mai noi tendinte. Achizitionati marfa pentru o luna doua maxim. Moda se schimba frecvent. Pentru a ramane competitiv trebuie sa fiti mereu in pas cu moda.

Pasul 6

Politica magazinului. Implementati o anumita politica si standarde de calitate care sa se identifice cu imaginea magazinul dvs. De exemplu puteti impune un anumit cod vestimantar pentru angajati si remunerarea acestora in functie de performanta, oferirea de carduri de fidelitate pentru clienti, oferte speciale, politica de retur, programul de functionare.  Pentru a creste eficienta costurilor adaptati programul in functie de traficul clientilor.  

Pasul 7

Strategia de marketing. Impartiti fluturasi si trimiteti carti postale care sa informeze lumea in legatura cu marea deschidere a magazinului. De asemenea va puteti folosi de retelele de socializare pentru a anunta deschiderea magazinului.  O data ce ati deschis continuati promovarea produselor oferite de magazinul dvs. prin toate canalele posibile. Faceti campanii de emailmarketing lunare sau in functie de oferte si evenimente. Cumparati reclame in revistele si ziarele locale. Si nu uitati de reducerile la fiecare sfarsit de sezon si de colectie.  

Cum sa-ti Deschizi o Afacere ca Angrosist

Propietarul unei afaceri de comert en-gros are rolul unui intermediar-acesta are de gestionat relati...
Pasii Necesari pentru a Deschide un Magazin cu Imbracaminte

Daca ai inclinatie spre moda, esti pregatit pentru un nou inceput si nu te deranjeaza sa lucrezi une...
Pasii Necesari pentru a Deschide o Afacere cu Vanzare En-gros

O afacere cu vanzare en-gros este acel tip de afacere prin care o companie furnizeaza produse altor ...
Elementele cheie pentru o firma de distributie de succes

Distributia en-gros face parte din circuitul comercial al produselor care actioneaza ca intermediere...
De la idee la plan de afaceri. De ce ai nevoie de un plan de afaceri?

Probabil te afli intr-un moment in care esti convins ca ai o idee geniala de afacere. Esti atat de i...
Idei de afaceri în oraşe mici. Din ce poţi să faci profit în locurile în care, aparent, nu se întâmplă nimic

Cele mai multe dintre micile oraşe sunt, în România, fie zone monoindustriale, fie aşe...