Acest site foloseste cookie-uri pentru functionarea site-ului, care nu pot fi dezactivate si cookie-uri pentru analiza traficului, pentru care avem nevoie de acordul dumneavoastra Detalii

Accept cookie-uri Nu accept cookie-uri

Facebook

Cum sa-ti dezvolti strategia privind distributia produselor tale


19-06-2015

canale-de-distributieO strategie privind canalele de distributie va ajuta sa vindeti clientilor din zone geografice sau sectoare de piata unde echipa dumneavoastra de vanzari nu poate ajunge direct. Puteti alege dintre mai multe canale de distributie, precum angrosisti, distribuitori, retaileri sau internet.  Fiecare canal ofera diferite perspective si modalitati privind relatiile cu clientii. Cu toate acestea, pentru a va asigura ca distribuitorii opereaza intr-un mod eficient in numele firmei dvs. , strategia de distributie trebuie sa includa un nivel optim de control si suport.

Extindere

Daca strategia dvs. este sa dezvoltati afacerea pe plan regional sau national, stabiliti zonele geografice unde vreti sa ajungeti sa va distribuiti produsele si identificati o retea de distribuitori sau comercianti care ofera acoperire pentru acele teritorii. Luati in considerare promovarea produselor pe internet, astfel puteti ajunge la clienti din zone unde nu aveti o retea fizica de distributie.

Costuri

Desi o strategie de distributie prin alte companii va ofera o platforma de clienti deja formata, este important sa comparati costurile cu infiintarea propriei retele de distributie cu cele privind vanzarea prin canale de distributie indirecte. O retea proprie de vanzare implica angajarea de personal nou pentru procesarea comenzilor, stocare, livrare, facturare si servicii pentru clienti. Comparati aceste costuri cu acelea provenite din discounturile oferite distribuitorilor pentru a asigura acelasi nivel de preturi catre consumatorul final, si din resursele oferite acestora pentru suport tehnic si marketing.

Eficienta

Strategia ar trebui sa tina seama si de eficienta si potentialul fiecarui canal de distributie. Concentrati-va pe acei distribuitori care va ofera acces la piete noi si baze de clienti deja dezvoltate, si obtineti o reducere cu cheltuielile de marketing. Distribuitorii care sunt integrati pe anumite piete ar trebui sa va ofere informatiile necesare pentru a adapta produsele la pietele respective, scutind astfel compania dvs. de alte costuri privind studiile de piata.

Suport

Controlul si suportul oferit sunt factori critici in strategia de distributie. Numirea unui manager sa lucreze cu distribuitorii va permite sa monitorizati performanta acestora si sa identificati nevoile lor privind suportul tehnic si de marketing. Dezvoltati anumite programe de marketing care sa sprijine nevoile diferitelor canale de distributie. Optiuni precum fonduri pentru publicitate sau campanii de marketing direct, precum si sabloane dupa care partenerii sa-si dezvolte propriile campanii de marketing. Daca un anumit canal de distributie acopera o parte semnificanta din vanzari, atunci puteti dezvolta reclame si campanii de marketing care sa indrume consumatorii catre acel canal de distributie. Initierea unui program de training privind cunoasterea produselor si modul de functionare al acestora va imbunatatii calitatea serviciilor oferite de distribuitori consumatorilor finali.

Serviciu Clienti

Este important sa aveti un serviu de suport pentru clientii care cumpara direct de la dvs. De obicei acestia sunt clientii mari, care necesita un suport tehnic mai avansat decat acela oferit de distribuitorii dvs. Lasati distribuitorii sa se ocupe de numarul mare de clienti mai mici, obtinand astfel o eficientizare a costurilor, dar si mai mult timp  si resurse pentru a va concentra pe clientii mai mari.

5 Tipuri de Putere in Cadrul unei Companii

Puterea intr-o organizatie se referă la posesia de autoritate și influență asupra altor persoane...
De la Start-up la Imperiu in Afaceri

Fiecare mare antreprenor a trebuit sa inceapa de undeva, ba chiar cei mai multi dintre ei au pornit...
Ce Calitati te Ajuta sa Devii un Antreprenor de Succes

Sa incepi o afacere nu este usor. Pentru multe persoane, sa incepi o afacere inseamna sa parasesti ...
Cum sa ai o Negociere Corecta cu Furnizorii

Negocierea unui acord avantajos cu furnizorii nu inseamna neaparat sa obtii ceea ce vrei la cel mai ...
Eficientizarea canalelor de distributie

Un distribuitor eficient si motivat poate oferi companiei dvs. acoperire pe o piata mai larga si o s...
Cum sa-ti dezvolti strategia privind distributia produselor tale

O strategie privind canalele de distributie va ajuta sa vindeti clientilor din zone geografice sau s...
Cum stii daca cineva s-a nascut sa fie antreprenor

Probabil cunosti cel putin o persoana care a avut o idee pentru inceperea unei afaceri, dar dintr-un...
Pentru a avea succes ca antreprenor, concentreaza-te pe 5 prioritati de aur

Ca antreprenor, o sa treceti printr-o multime de situatii si o sa aveti de-a face cu probleme de toa...
Trei din patru antreprenori romani exclud scaderea businessului in urmatorii cinci ani. Cei mai optimisti vorbesc de cresteri agresive

Aproape 75% dintre afacerile de familie din România au raportat creşteri ale vânzărilo...
Principalele 7 cauze ale pierderii competivitatii companiilor

Uniunea Europeană şi statele membre trebuie să pună competitivitatea pe primul loc dacă doresc ...
Ce estimeaza managerii firmelor pentru urmatoarele luni

Sectorul constructiilor va inregistra, in perioada februarie - aprilie 2013, o crestere moderata vol...