Facebook

Sfaturi Utile pentru o Companie Bine Organizata Financiar


07-02-2017

Cand conduc o mica afacere, majoritatea persoaneler se concentreaza prea mult doar pe scopul de a obtine profit, ceea ce le dezvolta un mod limitat de a privi lucrurile. In aceasta situatie, oamenii se gandesc doar cum sa castige bani, ceea ce-i face ca uneori sa uite cum sa administreze banii care deja ii au. Singurul lucru care ofera sansa unei companii, indiferent de marime, de a se dezvolta este un comportament financiar bine organizat. Iata cateva sfaturi care va pot ajuta sa indepliniti acest obiectiv:

Faceti o evaluare a finantelor companieiorganizare financiara

 De multe ori persoanele care conduc o afacere admit cu greu ca au probleme financiare. Cu toate acestea un antreprenor responsabil nu isi poate permite sa fuga de un adevar urat. Primul lucru care trebuie facut este o prezentare generala a tuturor activelor si pasivelor, astfel in cat sa puteti creea o balanta a cheltuielilor si veniturilor.

Astfel veti afla situatia financiara in care sunteti si veti avea o imagine mai clara privind valoare neta a ceea ce aveti. Indifferent de ce vor arata rezultatele nu trebuie sa intrati in panica, deoarece exista mereu o solutie care sa indrepte lucrurile.  O valoare neta negativa poate deveni cu usurinta una pozitiva cu o atenta gestiune financiara.

Elaborati un buget lunar in functie de cheltuielile si veniturile de baza

Cea mai clara diferenta intre antreprenorii responsabili si cei iresponsabili este frecventa cu care isi stabilesc bugete. Pentru unii acest lucru reprezinta o actiune incomoda si prefera sa o faca o data sau de doua ori pe an. Pe de alta parte, pentru altii, acest lucru trebuie facut cel putin odata pe luna. Tot ce trebuie facut este o lista scurta de venituri si cheltuieli. Aceasta este o modalitate de a depista daca sunt lucruri care nu functioneaza in companie asa cum ar trebui.

Incercati sa apelati la profesionisti

Unul dintre cele mai mari mituri in lumea afacerilor este faptul ca doar companiile mari pot apela la economisti sau consultanti financiari. Nu conteaza de cat timp sunteti in afaceri, finantele dvs ar putea avea nevoie de o abordare mult mai profesionala.  Serviciile financiare primite de la experti depind foarte mult de nevoile specifice fiecarei companii. Astfel pretul va varia in functie de nivelul de servicii primite. Cu alte cuvinte, veti obtine exact ceea ce platiti.

Folositi programe si aplicatii soft corespunzatoare

Daca va decideti sa gestionati pe cont propriu finantele companiei, exista o multime de tipuri de programe de contabilitate ca va pot ajuta in acest sens. Prin intermediul acestor programe puteti accesa informatii despre clienti si furnizori, si sa monitorizati conturile bancare si chiar supravegherea procesului de aprovizionare. In general, aceste programe accelereaza intregul proces, eliminand multe erori si crescand astfel eficienta cheltuielilor.

Gestionarea atenta a Cash Flow-ului.

 Cunoscut in limba romana sub denumirea de flux de numerar, acesta reprezinta diferenta intre incasarile si platile curente ale unei companii, pe o perioda determinata de timp. Faptul ca o companie are mereu activitate si vinde foarte mult, nu inseamna ca nu se va confrunta cu o criza financiara, mai devreme sau mai tarziu.  Multi clienti vor sa plateasca in rate, astfel incasarile companiei vor veni treptat si uneori cu intarzieri pe parcursul timpului. Acest lucru poate determina o incapacitate de plata a costurilor operationale de baza. In acest caz, sunteti nevoit sa apelati la imprumuturi noi, sau sa vindeti creantele altor companii. In cazul in care aveti debitori care nu-si respecta promisiunile contractuale, va fi nevoie sa apelati la agentii de colectare a datoriilor.

Platiti totul la timp

Multe companii mici se plang de clientii care nu le platesc la termen, in acelasi timp acestea nu-si respecta promisiunile fata de creditori. Pentru a fi considerat un partener de incredere si in timp sa deveniti o companie respectata, trebuie sa va respectati promisiunile contractuale privind termenele de plata. Cel mai simplu mod este sa platiti facturile chiar in ziua in care le primiti. Mai ales daca, aveti facturi care vin in aceeasi zi la o anumita perioada de timp, va puteti programa plata in agenda proprie pentru facturile respective. Acest comportament va va aduce multe benefii in primul rand pentru siguranta companiei, care va fi scutita de penalitati, sau de pierderea unor contracte, dar si in raport cu creditorii care vor fi dispusi mereu sa va ofere produsele lor.

Incepeti sa economisiti

Pentru a fi pregatit de orice situatie cel mai bine este sa incepeti sa economisiti.  Economiile facute treptat, pot fi destul de usor de facut, chiar daca la inceput poate creea o anumita tensiune.  Daca puneti deoparte o parte din profitul dvs in fiecare luna intr-un deposit, o sa-l puteti folosi atunci cand aveti nevoie mai mult. Cu cat strangeti mai multi bani in acest deposit, cu atat sansele sa fiti fortat sa recurgeti la un imprumut costisitor sunt mai mici.

Concluzii

 Este imposibil sa administrati o afaceri daca nu gestionati cum se cuvine finantele proprii. Chiar si o productivitate mare, un client important loial si vanzari excelente nu vor face fata unui management financiar prost facut.  Astfel, este usor sa deducem ca o buna organizare financiara este o piatra de temelie pentru orice afacere de success.

 Sursa: bizzmarkblog.com

Sfaturi Utile pentru o Companie Bine Organizata Financiar

Cand conduc o mica afacere, majoritatea persoaneler se concentreaza prea mult doar pe scopul de a ob...
Sfaturi de la Experti pentru Antreprenori aflati la Inceput de Drum

Este, cu adevarat, foarte greu sa iti gasesti un loc in lumea afacerilor, mai ales cand esti la ince...
Cum sa Administrezi Relatia cu Furnizorii

Un furnizor se defineste ca fiind o persoana sau o organizatie care ofera produse sau servicii catre...
5 Greselei Comune care le fac Micile Afaceri in Legatura cu Banii

Situatia financiara curenta a afacerii este la fel de importanta ca si servirea clientilor sau gasir...
Promovarea B2B pentru Angrosisti si Distribuitori

Promovarea unei afaceri care are ca actvititate comertul cu ridicata prezinta provocari diferite de ...
Etapele Importante in Crearea unui Model de Business pentru o Firma de Distributie

Un model de business descrie cum o afacere creeaza valoarea si obtine profit. Printr-un model de bus...
Vrei sa incepi o afacere? Tine cont de 3 lucruri de baza

Decizia de a incepe o afacere este entuziasmanta, dar nu te lasa dus de val. Daca doresti ca afacere...
Care este diferenta intre Distribuitori si Angrosisti

Produsele achizitionate de la magazinele tale preferate implica adesea o varietate de surse de distr...
Cum sa-ti Alegi Furnizorii

Alegerea furnizorului potrivit inseamna mult mai mult decat scanarea unor liste de preturi.  Pr...
Ce intrebari sa adresati si cum sa abordati un producator sau furnizor cu care doriti sa colaborati

Odata ce ati gasit un furnizor adecvat, cu ce intrebari il abordati cand luati legatura pentru prima...
Cum sa gasesti producatori sau furnizori pentru ideea ta de afacere

De multe ori se intampla ca antreprenorii sa ajunga in situatia in care pierd din impuls atunci cand...
Cum sa gasesti furnizori buni pentru afacere ta online

Ca in orice alt domeniu, exista furnizori buni si furnizori mai putin buni. In cazul afacerilor de c...
Cateva sfaturi inainte de a contacta furnizorii

Daca v-ati facut o lista de furnizori cu care ati vrea sa colaborati, inainte de a-i contacta e bine...
5 modalitati de a gasi furnizorii potriviti afacerii tale

1.       Contacteaza producatorul Una dintre cele mai eficiente si di...
Cum sa faceti diferenta intre furnizorii autentici si intermediari sau retaileri in mediul online

Înainte de a căuta furnizori, este important să știți cum să faceti diferenta  &icir...