Facebook

Cum sa Administrezi Relatia cu Furnizorii


06-08-2015

relatia-cu-furnizoriiUn furnizor se defineste ca fiind o persoana sau o organizatie care ofera produse sau servicii catre alte companii.  Gasirea unui furnizor de incredere care ofera produse la preturi competitive este vital pentru succesul unei afaceri.

Termenii pe care ii negociezi cu furnizorii trebuie sa se bazeze in primul rand pe:

-          modul in care le vei face plata;

-          costuri potentiale- de administrare, impozitare, de transport, comisioane;

-          riscuri posibile- intarzieri de plata, produse cu defecte,  intarzieri sau nelivrarea unor bunuri

Acest articol explica cum sa construiti relatii de afaceri puternice cu furnizorii, printr-o negociere buna, colaborare eficienta, management si evaluare e nivelelor de performanta.

Obtineti servicii de caliltate din partea furnizorilor

Pentru a asigura o colaborare productiva, selectati acei furnizori care ofera servicii de calitate si indeplinesc cerintele specifice afacerii dvs..

Servicii de calitate

Exista o serie de institutii nationale si internationale de certificare care va permit sa verificati calitatea unui furnizor. Cea mai cunoscuta si respectata organizatie de tipul acesta este International Organization for Standardization.

Iso 9000 este un set de standarde de calitate privind managementul, folosit si recunoscut la scara mondiala de mii de companii din peste 100 de tari. Scopul acestuia este de a promova si de a facilita comertul international prin folosirea unui set unic de standarde acceptat si respectat la nivel international.

Nevoi specifice

Alegeti acei furnizori care indeplinesc  nevoile specifice companiei dvs.  De exemplu, daca afacerea are ca prioritate cerinta de raspuns rapid la comenzile facute,  nu are sens sa selectati furnizori care au preturi mici la produse dar nu indeplinesc cerintele privind timpii de raspuns.

O modalitate prin care puteti rezolva  acest lucru este sa incheiati un acord privind nivelul serviciilor (SLA- Service Level Agreement) intre compania dvs. si furnizor.

Prin acest acord puteti stabili anumite tinte si standarde specifice de performanta care sa contribuie la intretinerea si asigurarea relatiei intre companie si furnizor. In cele mai multe cazuri se vor stabili responsabilitatile majore ale relatiei dintre furnizori si companie.

Construirea unei relatii bune cu furnizorul

Este important sa investiti timp in construirea unei bune relatii cu furnizorii cheie. Acest lucru va poate ajuta sa reduceti  costurile sau sa imbunatatiti calitatea produselor si serviciilor oferite de furnizori.

Luati in considerare urmatoarele lucruri atunci cand lucrati cu furnizorii:

-Stabiliti intalniri cu furnizorii pentru a putea observa si cunoaste cum functioneaza afacerea acestora. Intelegerea modului in care furnizorul lucreaza va ofera o sansa de a obtine beneficii mai mari din partea acestuia.

-Intalniti persoanele care se vor ocupa de comenzile companiei dvs. si asigurati-va ca puteti intra usor in contact cu acestea.

-Intrebati despre planurile lor de dezvoltare sau extindere.  Vor fi afectate bunurile si serviciile pe care vi le furnizeaza in urma acestor schimbari?

-Contribuiti la o relatie buna prin plasarea comenzilor in timp util, mentionati clar termenele si faceti plata la timp.

-Oferiti-le furnizorilor informatii si ponturi din piata care sa ajute la imbunatatirea serviciilor si produselor, sau sa profite de anumite oportunitati.  La randul lor acestia vor face la fel.

-Faceti in asa fel incat afacerea dvs. sa fie importanta pentru furnizor, si acesta va depune eforturi mai mari pentru a va satisface cerintele. Unii furnizori vin cu oferte mult mai bune, atunci cand exista o colaborare de exclusivitate.

Ca in orice afacere exista riscul ca un furnizor sa iasa de pe piata. Din aceasta cauza e bine sa monitorizati si alti furnizori, pastrand astfel si alte optiuni la indemana.

Cum va puteti ajuta principalii furnizori ai companiei

Este in interesul tuturor sa aveti o relatie foarte buna cu principalii furnizori. Acestia merita o atentie sporita, deoarece performanta lor este cruciala pentru afacerea dvs..

Aveti mai jos cateva moduri prin care va puteti ajuta principalii furnizori

-          Coordonati-va programul de productie cu al lor.

-          Gasiti impreuna cu acestia modalitati de reducere a costurilor totale prin stabilirea unui program de comenzi cu dimensiuni si termene avantajoase pentru ambele parti.

-          Luati in considerare noi produse sau servicii care apar in oferta furnizorilor.

-          Anuntati din timp atunci cand compania dvs. va trece prin schimbari strategice sau va introduce linii noi de produse, astfel furnizorul va avea timp sa se adapteze la noile nevoi ale companiei.

-          Analizati bine previziunile de vanzari pentru a stabili un plan corect privind aprovizionarea. Stabiliti cu furnizorii un program de comenzi conform planului de aprovizionare.

-           Folositi programe de control al comenzilor si monitorizati toate achizitiile de bunuri de la furnizori. In acest mod veti evita si preveni orice neintelegere intre companie si furnizori privind detalii legate de comenzi.

-          Platiti la timp facturile catre furnizori. Intarzierile vor afecta relatia cu furnizorii si pot afecta termenii din viitoarele contracte cu acestia. De asemenea daca pentru un furnizor sunteti un client important, intarzierile de plata pot afacta stabilitatea financiara a acestuia si poate duce la o iesire de pe piata a furnizorului.

Utilizati tehnologia pentru a creste eficienta

Comunicarea si schimbul de informatii prin internet va permite sa aveti o colaborare mai stransa cu furnizorii. Trimiterea de informatii precum planuri, previziuni sau date despre consumul de materiale si nevoile de aprovizionare va ajuta furnizorii sa fie mult mai pregatiti privind stocurile de produse si sa raspunda eficient cerintelor de aprovizionare ale companiei dvs..

Colaborarea prin canale online are avantajul de a transmite informatia in ”timp real”.  Totusi pentru acest lucru e nevoie sa implementati programe si tehnologii moderne precum: 

-          Sisteme de planificare a stocurilor si programe de previziune a cererilor de pe piata in functie de inregistrarile de inventar.

-           Sisteme de procesare analitica online- acestea analizeaza performantele de vanzari si le compara cu previziunile facute de diferiti furnizori.

-          Sisteme de planificare a resursele(ERP)- pot planifica si organiza intreaga activitate a companiei. Prin conectarea programului de comenzi si aprovizionare la sistemul furnizorilor, atunci comenzile se vor face automat, iar furnizorul va emite de asemenea in mod automat factura conform comenzii.

Service level agreements (SLAs)

SLAs reprezinta acorduri sau contracte cu furnizorii care definesc serviciile pe care trebuie sa le asigure, standarde de calitate, precum si stabilirea responsabilitatilor si prioritatilor.

SLAs sunt obligatii contractuale care apar in contracte sub forma unor clauze sau formand o intreaga sectiune. SLAs pot fi folosite in orice contract cu furnizorii atunci cand serviciile si produsele oferite de companie consumatorilor finali, sunt dependente de furnizori.

SLAs sunt documente complexe care ar trebui sa fie bine definite si elaborate intr-un mod clar. Este important ca ambele parti sa fie implicate atunci cand sunt stabilite acordurile SLAs.

Acordurile SLAs stabilesc de obicei urmatoarele puncte:

-          Serviciile care vor fi oferite

-          Standarde privind aceste servicii

-          Calendarul privind livrarile

-          Responsabilitati ale furnizorului si ale clientului

-          Mecanisme de monitorizare a serviciilor

-          Termeni de plata

-          Metode de solutionare a litigiilor

-          Politica de confidentialitate

-          Conditii de incheiere a acordurilor

Daca furnizorii nu reusesc sa respecte standardele privind serviciile oferite,  SLAs ofera de obicei despagubiri, de obicei sub forma unor reduceri sau oferte mai bune la urmatoarele comenzi.

Reevaluati performantele furnizorilor

Este de indicat sa reevaluati performantele furnizorilor la anumite intervale de timp. Daca aveti un acord cu acestia privind standardele serviciilor oferite, acest lucru va ajuta sa faceti o evaluare la modul cel mai obiectiv posibil.

Procesul de reevaluare periodica este foarte important pentru ca motiveaza furnizorii sa pastreze un nivel ridicat al serviciilor oferite, si reduce riscul ca anumiti furnizori sa se complaca intr-o colaborare ineficienta.

Pentru a va asigura ca primiti cele mai bune oferte din partea furnizorilor, incercati sa primiti raspunsuri la urmatoarele intrebari esentiale:

Pretul- Aveti parte de cele mai bune preturi? Ofera furnizorul dumneavoastra reduceri in functie de cantitatea de produse cumparata?

Calitatea – Sunteti satisfacut de calitatea serviciilor si produselor oferite de furnizor?

Noutati-  Sunteti informat de furnizor in legatura cu noile produse din oferta acestuia care va pot fi de folos in dezvoltarea afacerii?

Livrarea- Sunt respectate teremenele de livrare? Ajung produsele la destinatie in conditii bune?

Management- Primiti raspunsuri prompte la comenzile facute sau la intrebarile adresate furnizorului?

De asemenea e bine sa evaluati performantele propriei companii in relatia cu furnizorii. Daca aveti intarzieri de plata e posibil ca furnizorii sa nu fie motivati sa pastreze standardele ridicate.

Sursa: infoentrepreneurs.org

Sfaturi Utile pentru o Companie Bine Organizata Financiar

Cand conduc o mica afacere, majoritatea persoaneler se concentreaza prea mult doar pe scopul de a ob...
Sfaturi de la Experti pentru Antreprenori aflati la Inceput de Drum

Este, cu adevarat, foarte greu sa iti gasesti un loc in lumea afacerilor, mai ales cand esti la ince...
Cum sa Administrezi Relatia cu Furnizorii

Un furnizor se defineste ca fiind o persoana sau o organizatie care ofera produse sau servicii catre...
5 Greselei Comune care le fac Micile Afaceri in Legatura cu Banii

Situatia financiara curenta a afacerii este la fel de importanta ca si servirea clientilor sau gasir...
Promovarea B2B pentru Angrosisti si Distribuitori

Promovarea unei afaceri care are ca actvititate comertul cu ridicata prezinta provocari diferite de ...
Etapele Importante in Crearea unui Model de Business pentru o Firma de Distributie

Un model de business descrie cum o afacere creeaza valoarea si obtine profit. Printr-un model de bus...
Vrei sa incepi o afacere? Tine cont de 3 lucruri de baza

Decizia de a incepe o afacere este entuziasmanta, dar nu te lasa dus de val. Daca doresti ca afacere...
Care este diferenta intre Distribuitori si Angrosisti

Produsele achizitionate de la magazinele tale preferate implica adesea o varietate de surse de distr...
Cum sa-ti Alegi Furnizorii

Alegerea furnizorului potrivit inseamna mult mai mult decat scanarea unor liste de preturi.  Pr...
Ce intrebari sa adresati si cum sa abordati un producator sau furnizor cu care doriti sa colaborati

Odata ce ati gasit un furnizor adecvat, cu ce intrebari il abordati cand luati legatura pentru prima...
Cum sa gasesti producatori sau furnizori pentru ideea ta de afacere

De multe ori se intampla ca antreprenorii sa ajunga in situatia in care pierd din impuls atunci cand...
Cum sa gasesti furnizori buni pentru afacere ta online

Ca in orice alt domeniu, exista furnizori buni si furnizori mai putin buni. In cazul afacerilor de c...
Cateva sfaturi inainte de a contacta furnizorii

Daca v-ati facut o lista de furnizori cu care ati vrea sa colaborati, inainte de a-i contacta e bine...
5 modalitati de a gasi furnizorii potriviti afacerii tale

1.       Contacteaza producatorul Una dintre cele mai eficiente si di...
Cum sa faceti diferenta intre furnizorii autentici si intermediari sau retaileri in mediul online

Înainte de a căuta furnizori, este important să știți cum să faceti diferenta  &icir...