Facebook

Etapele Importante in Crearea unui Model de Business pentru o Firma de Distributie


06-07-2015

model-business-firma-distributieUn model de business descrie cum o afacere creeaza valoarea si obtine profit. Printr-un model de business se stabileste clar genul de produse si servicii oferite clientilor, modul prin care compania le ofera catre acestia, avand in considerare o anumita structura a costurilor si modul in care compania obtine venituri mai mari decat cheltuielile.  Atunci cand creezi un model de business pentru o companie de distributie este vital sa asiguri ca totalitatea costurilor pentru serviciile de distributie sunt consistent acoperite de veniturile din vanzari.

Pasul 1

Determinati ce tip de servicii de distributie doriti sa oferiti clientilor. Aceasta decizie va afecta structura costurilor, nivelul preturilor si marja de profit la care sa va asteptati.  Selectati ce categorii de produse doriti sa distribuiti, identificati detalii legate de transportul produselor, precum dimensiunile si greutatile maxime, daca e nevoie sa oferiti servicii speciale pentru produse refrigerate, perisabile, produse fragile sau materiale periculoase.  Stabiliti ce mijloace de transport doriti sa folositi pentru distributia produselor.

Pasul 2

Incercati sa intelegeti foarte bine structura costurilor. Dupa ce ati stabilit tipul serviciilor oferite de companie, determinati necesarul de echipamente pentru a furniza in conditii optime produsele. Identificati numarul si tipul de masini necesare pentru a acoperi zona in care veti distribui produsele. Tineti cont ca un model de business este in esenta sa despre cum veti realiza profit, asa ca este necesar sa acordati o mare atentie structurii costurilor pentru a putea stabili nivelul corect al preturilor pentru serviciile oferite.

Pasul 3

Stabiliti lista de preturi pentru produsele si serviciile oferite si politica modalitatilor de plata.  Preturile si vanzarile  sunt inima modelului de business pe care il construiti. Determinati ce modalitati de plata acceptati, daca acceptati numerar, cecuri, cont de credit de la furnizor. Stabiliti termenii de plata, inclusiv perioada de timp, care o au la dispozitie clientii pentru a platii pentru serviciile primite, care sunt discounturile sau beneficiile pentru platitile facute din timp si care sunt penalitatile pentru cei care nu indeplinesc termenele de plata.

Pasul 4

Dezvoltati un plan care sa impulsioneze in timp eficientizarea costurilor astfel in cat sa aveti o crestere in mod constant a profitabilitatii afacerii. Eficientizarea costurilor este o parte extrem de  importanta in fiecare model de business pentru o firma de distributie. Costurile trebuie sa scada progreziv odata cu fiecare contract indeplinit. Pe parcursul dezvoltarii serviciilor oferite ca urmare a experientei in domeniu compania poate aplica preturi mai mari, in timp ce costurile se reduc, situatie care va genera o crestere constanta a profitului.

Sfaturi Utile pentru o Companie Bine Organizata Financiar

Cand conduc o mica afacere, majoritatea persoaneler se concentreaza prea mult doar pe scopul de a ob...
Sfaturi de la Experti pentru Antreprenori aflati la Inceput de Drum

Este, cu adevarat, foarte greu sa iti gasesti un loc in lumea afacerilor, mai ales cand esti la ince...
Cum sa Administrezi Relatia cu Furnizorii

Un furnizor se defineste ca fiind o persoana sau o organizatie care ofera produse sau servicii catre...
5 Greselei Comune care le fac Micile Afaceri in Legatura cu Banii

Situatia financiara curenta a afacerii este la fel de importanta ca si servirea clientilor sau gasir...
Promovarea B2B pentru Angrosisti si Distribuitori

Promovarea unei afaceri care are ca actvititate comertul cu ridicata prezinta provocari diferite de ...
Etapele Importante in Crearea unui Model de Business pentru o Firma de Distributie

Un model de business descrie cum o afacere creeaza valoarea si obtine profit. Printr-un model de bus...
Vrei sa incepi o afacere? Tine cont de 3 lucruri de baza

Decizia de a incepe o afacere este entuziasmanta, dar nu te lasa dus de val. Daca doresti ca afacere...
Care este diferenta intre Distribuitori si Angrosisti

Produsele achizitionate de la magazinele tale preferate implica adesea o varietate de surse de distr...
Cum sa-ti Alegi Furnizorii

Alegerea furnizorului potrivit inseamna mult mai mult decat scanarea unor liste de preturi.  Pr...
Ce intrebari sa adresati si cum sa abordati un producator sau furnizor cu care doriti sa colaborati

Odata ce ati gasit un furnizor adecvat, cu ce intrebari il abordati cand luati legatura pentru prima...
Cum sa gasesti producatori sau furnizori pentru ideea ta de afacere

De multe ori se intampla ca antreprenorii sa ajunga in situatia in care pierd din impuls atunci cand...
Cum sa gasesti furnizori buni pentru afacere ta online

Ca in orice alt domeniu, exista furnizori buni si furnizori mai putin buni. In cazul afacerilor de c...
Cateva sfaturi inainte de a contacta furnizorii

Daca v-ati facut o lista de furnizori cu care ati vrea sa colaborati, inainte de a-i contacta e bine...
5 modalitati de a gasi furnizorii potriviti afacerii tale

1.       Contacteaza producatorul Una dintre cele mai eficiente si di...
Cum sa faceti diferenta intre furnizorii autentici si intermediari sau retaileri in mediul online

Înainte de a căuta furnizori, este important să știți cum să faceti diferenta  &icir...