Facebook

Pasii Necesari pentru a Deschide o Afacere cu Vanzare En-gros


26-06-2015

produse-en-grosO afacere cu vanzare en-gros este acel tip de afacere prin care o companie furnizeaza produse altor companii care la randul lor le revand catre consumatorul final sau catre alte companii.  In general un angrosist aprovizioneaza retailerii cu produsele pe care acestia le vand consumatorilor finali. Daca aveti intentia sa deschideti o afacere care are ca activitate principala comertul cu ridicata, este important sa intelegeti principalii pasi pe care trebuie sa-i faceti pentru a creste sansele de succes ale afacerii.

Pasul 1

Alegeti domeniul si tipul de produse pe care vreti sa le vindeti en-gros. Stabiliti industria si categoria de retaileri pentru care vreti sa va oferiti serviciile si produsele.  Asigurati-va ca pentru ceea ce doriti sa vindeti exista o cerere consistenta din partea retailerilor, si veti putea vinde cantitati mari din produsele respective.  De exemplu daca doriti sa vindeti imbracaminte en-gros, atunci puteti deveni o sursa de aprovizionare pentru magazinele independente de imbracaminte, cele online dar si cu anumite lanturi de magazine, daca reusiti sa indepliniti standardele impuse de acestea. Daca doriti sa vindeti materiale textile, atunci va veti indrepta atentia catre confectii sau ateliere de moda. Aveti o multitudine de posibilitati, important e sa gasiti acea oportunitate care sa va ofere un avantaj competitiv astfel incat sa intrati pe piata si sa va impuneti cat mai mult posibil.

Pasul 2

Redactati un plan de afaceri. Planul de afaceri va fi un ghid dupa care va veti organiza pe toata perioada de constructie a afacerii. Planul de afaceri trebuie sa contina informatii despre furnizori, clienti, strategia de marketing, costuri, viitoarea locatie a afacerii, si cum intentionati sa distribuiti produsele catre retaileri.

Pasul 3

Gasiti un spatiu de depozitare pentru produsele care doriti sa le comercializati. Spatiul de care aveti nevoie depinde foarte mult de tipul de produse vandute.  Acordati o mare atentie spatiului de depozitare, mai ales atunci cand va aflati in unul din cazurile in care produsele necesita conditii speciale de depozitare, precum o anumita temperatura, materiale speciale care sa ofere conditiile necesare de igiena, securitate.  O afacere de tip en-gros nu se adreseaza publicului larg, deci nu este nevoie sa va gasiti o locatie de desfacere intr-o zona foarte circulata, in schimb aceasta trebuie pozitionata undeva unde accesul se face usor, astfel incat activitatile de aprovizionare si de distribuire sa se desfasoare in conditii optime.

Pasul 4

Obtineti toate autorizatiile, certificatele si licentele necesare pentru a activitatea desfasurata si dreptul de a vinde tipul de produse la care v-ati hotarat. Contactati institutiile si organizatiile responsabile cu aceste autorizatii, pentru a obtine toate aprobarile necesare pentru activitatea desfasurata, pentru locatia unde doriti sa depozitati si sa comercializati produsele, si pentru dreptul de comercializare acelui tip de produse.

Pasul 5

Identificati producatorii care fac produsele pe care doriti sa le vindeti en-gros, apoi semnati cu acestia contracte care va asigura preturi speciale de en-gros, astfel incat sa va permita sa vindeti produsele la preturi mai mici decat retailerii si sa faceti si profit. Pentru a obtine aceste reduceri de la producatori trebuie sa faceti achizitii de cantitati mult mai mari decat retailerii, astfel, cand incepeti discutiile, aflati de la acestia care sunt cantitatile mine la care se ofera discountul necesar, informatii despre procesarea comenzilor si livrarea produselor, dar si daca au preturi de retail recomandate.  De asemenea, sunt produse pentru care aveti nevoie de licente de comercializare de la producatori sau reprezentanti ai acestora. In unele cazuri trebuie sa respectati si sa indepliniti standarde de calitate, sau un anumit potential de vanzare.

Pasul 6

Promovarea afacerii. Puteti lansa un website care sa ofere clientilor potentiali informatii despre compania dvs, dar si datele necesare pentru a deschide un cont de retailer partener. Participati ca expozant la targuri si expozitii comerciale din industria in care activati. Este o oportunitatea foarte buna de a va prezenta produsele si sa cunoasteti potentiali clienti,dar si o modalitatea prin care puteti afla mai multe despre firmele concurente.

Pasul 7

Faceti o lista cu potentialii clienti ai produselor dvs, si prezentatile produsele prin trimiterea de oferte, materiale de marketing, pliante, brosuri prin posta sau prin mediul online. De asemenea daca lista nu cuprinde un numar foarte mare de retaileri, puteti lua legatura direct cu acestia si sa-i convingeti sa cumpere sau sa primeasca niste probe cu produsele companiei dvs. De exemplu daca vindeti materiale textile en-gros, atunci trebuie sa va indreptati atentia catre casele de moda, producatorii de imbracaminte, ateliere de creatie, designeri de moda, designeri de decoratiuni interioare. Pentru a gasi potentiali clienti, puteti cauta pe internet cu ajutorul directoarelor de firme, care ofera cataloage de firme pe categorii de produse, domenii si zone geografice, de asemenea puteti apela la surse printate care ofera aceleasi servicii. Atunci cand contactati potentialii clienti, pe langa materialele de marketing, trebuie sa le trimiteti o scurta descriere a afacerii dvs., prin care le descrieti ceea ce vindeti, de ce produsele dvs. sunt importante, beneficiile pe care le au daca va devin clienti, si informatiile de care acestia au nevoie pentru a incepe o colaborarea cu compania dvs.

Pasul 8

Distribuirea si livrarea produselor catre retaileri. Exista situatii in care retailerii se deplaseaza aproape de fiecare data la punctul de desfacere al angrosistului atunci ca vor sa se aprovizioneze. Aceasta situatie apare atunci cand angrosistul ofera o gama diversificata si variabila de produse. In acest caz retailerul prefera sa vina sa analizeze produsele noi si sa se aprovioneze direct cu ce are nevoie. O alte situatie in care retailerul vine direct la angrosist pentru aprovizionare este atunci cand acesta se afla intr-un centru comercial cu mai multi angrosisti. In cazul in care angrosistul trebuie sa se ocupe de livrarea produselor, cea mai buna solutie este colaborarea cu firmele de curierat. Spre deosebire de distribuitori, care se concentreaza pe serviciile de livrare, un angrosist are atentia indreptata mai mult spre gama de produse si obtinerea unui pret cat mai bun in functie de cantitatile comercializate.

 

Cum sa-ti Deschizi o Afacere ca Angrosist

Propietarul unei afaceri de comert en-gros are rolul unui intermediar-acesta are de gestionat relati...
Pasii Necesari pentru a Deschide un Magazin cu Imbracaminte

Daca ai inclinatie spre moda, esti pregatit pentru un nou inceput si nu te deranjeaza sa lucrezi une...
Pasii Necesari pentru a Deschide o Afacere cu Vanzare En-gros

O afacere cu vanzare en-gros este acel tip de afacere prin care o companie furnizeaza produse altor ...
Elementele cheie pentru o firma de distributie de succes

Distributia en-gros face parte din circuitul comercial al produselor care actioneaza ca intermediere...
De la idee la plan de afaceri. De ce ai nevoie de un plan de afaceri?

Probabil te afli intr-un moment in care esti convins ca ai o idee geniala de afacere. Esti atat de i...
Idei de afaceri în oraşe mici. Din ce poţi să faci profit în locurile în care, aparent, nu se întâmplă nimic

Cele mai multe dintre micile oraşe sunt, în România, fie zone monoindustriale, fie aşe...