Facebook

Elementele cheie pentru o firma de distributie de succes


25-06-2015

distributieDistributia en-gros face parte din circuitul comercial al produselor care actioneaza ca intermediere intre producator si retaileri. Rolul distribuitorului pentru extinderea unei pieti de desfacere este esentiala, si exista mai multe aspecte ale procesului in care un distribuitor trebuie sa fie eficient pentru a avea o afacere de succes. Intelegerea si imbunatatirea acestor elemente sunt importante atat pentru distribuitor cat si pentru clientii acestuia.

 Retailerii

Un distribuitor nu poate avea succes fara o retea activa de retaileri. Veniturile unui distribuitor sunt in relatie directa cu numarul de retaileri cu care colaboreaza si cu forta acestora pe piata. Distribuitorul trebuie sa mentina o relatie business-to-business cu comerciantii en-detail dar sa dezvolte pe un anumit segment si o relatie de distributie direct catre consumatorii finali pentru a forma astfel o retea cat mai larga de clienti, dar si pentru a intelege cat mai mult pretentiile utilizatorilor finali cu privire la produse.  O retea de retaileri bine dezvoltata va atrage intotdeauna producatori renumiti dar si alti retaileri.

Producatorii

Pentru a sustine o extindere a retelei de retaileri activi, un distribuitor trebuie sa ofere produse provenite de la producatori doriti de utilizatorii finali. Producatorii folosesc adesea anumite reguli dupa care se ghideaza pentru a determina daca un anumit distribuitor poate livara produsele sale.  Rezervati-va timp pentru a analiza aceste procese ale producatorilor pentru a intelege ce schimbari trebuie sa faceti la compania dvs. pentru a atrage acei producatori care sa ajute la dezvoltarea afacerii.

Agentii de vanzari

In anumite situatii, retailerii gasesc distribuitori in urma recomandarilor facute de producatori sau pe baza reputatiei distribuitorului.  Dar cheia catre o afacere de succes in domeniul distributiei este sa dispuneti de o echipa de vanzari performanta care sa va vanda produsele la retaileri.  Procesul de vanzare este destul de complex, pentru ca un distribuitor poate avea o multitudine de produse de la diferiti producatori. Este indicat sa aveti reprezentanti de vanzari care sa vorbeasca cu clientii, sa le ofere informatiile necesare, dar si sa convinga noi potentiali clienti care sa incerce produsele.

Concentrarea Geografica

Firmele de distributie sunt adesea concentrate pe reducerea costurilor de transport. Acesta este motivul pentru care firmele mari au depozite in mai multe zone ale tarii. Deoarece costurile de livrare reprezinta un aspect atat de important pentru un distribuitor, succesul acestuia depinde foarte mult de aria geografica acoperita. Anumiti producatori limiteaza zona pe care un distribuitor poate livra, preferand sa lucreze astfel cu mai multi distribuitori, decat sa lucreze cu un singur distribuitor care livreaza pe plan national. Analizati costurile sa vedeti daca este rentabil sa va deschideti un nou depozit pentru a va largi zona de acoperire, si sa reduceti anumite costuri de transport, sau preferati un model care se concentreaza doar pe o anumita regiune. 

Cum sa-ti Deschizi o Afacere ca Angrosist

Propietarul unei afaceri de comert en-gros are rolul unui intermediar-acesta are de gestionat relati...
Pasii Necesari pentru a Deschide un Magazin cu Imbracaminte

Daca ai inclinatie spre moda, esti pregatit pentru un nou inceput si nu te deranjeaza sa lucrezi une...
Pasii Necesari pentru a Deschide o Afacere cu Vanzare En-gros

O afacere cu vanzare en-gros este acel tip de afacere prin care o companie furnizeaza produse altor ...
Elementele cheie pentru o firma de distributie de succes

Distributia en-gros face parte din circuitul comercial al produselor care actioneaza ca intermediere...
De la idee la plan de afaceri. De ce ai nevoie de un plan de afaceri?

Probabil te afli intr-un moment in care esti convins ca ai o idee geniala de afacere. Esti atat de i...
Idei de afaceri în oraşe mici. Din ce poţi să faci profit în locurile în care, aparent, nu se întâmplă nimic

Cele mai multe dintre micile oraşe sunt, în România, fie zone monoindustriale, fie aşe...