Facebook

Eficientizarea canalelor de distributie


20-06-2015

eficientizarea-canalelor-de-distributieUn distribuitor eficient si motivat poate oferi companiei dvs. acoperire pe o piata mai larga si o sursa suplimentara de venit. Acesta poate reduce de asemenea consumul de resurse proprii, operand ca o forta de vanzare suplimentara. Cu toate acestea, pot aparea probleme atunci cand distribuitorii ofera o atentie mai mare produselor competitive sau nu ofera servicii de calitate clientilor produselor dvs.  Pentru a va asigura ca acestia opereaza la nivelul asteptarilor companiei si clientilor dvs., trebuie sa administrati cu atentie parteneriatul de distributie si sa oferiti un nivel optim de suport tehnic si sprijin privind strategiile de marketing.

Administrare

Numiti un manager de marketing care sa se ocupe de colaborarea cu partenerii de distributie. Managerul ar trebui sa fie responsabil pentru selectarea partenerilor, de programele de formare si dezvoltare a personalului de vanzari si marketing al partenerilor, dar si monitorizarea performantei in raport cu obiectivele stabilite. Prin construirea si mentinerea relatiilor cu canalele de distributie, managerul poate identifica eventualele probleme si sa le rezolve inainte sa devina mai serioase.

Suport

Problemele pot aparea atunci cand distribuitorii cu care colaborati nu au cunostinte suficiente despre produsele dvs. si piata pe care acestea trebuie sa ajunga.  Rezultatul este o calitate slaba a serviciilor primite de clienti si pierderea unor oportunitati de vanzari. Formarea unei echipe de marketing de catre compana dvs. ar putea acoperi aceste probleme prin oferirea unor programe de training si ghiduri care sa imbunatateasca cunostintele despre produse. Organizati cursuri de certificare, care sa permita persoanelor si companiilor partenere sa se califice la un statut special de parteneri autorizati.  Acordati sprijin pentru programele de marketing ale partenerilor prin finantare sau materiale de marketing, precum produse test sau alte materiale publicitare.

Serviciu Clienti

Distribuitorii sunt responsabili pentru relatiile cu clientii care nu cumpara direct de la dvs. Daca partenerii ofera servicii la standarde joase, precum intarzieri la livrarea produselor, comenzi procesate inexact, intarzieri la solutionarea cererilor si intrebarilor trimise de clienti, atunci satisfactia clientilor va scadea afectand indirect reputatia companiei dvs.  Stabiliti un set de standarde privind servicu clienti, care sa le implementeze si distribuitorii produselor dvs.

Motivatie

Atunci cand nu aveti contract de exclusivitate pe produs cu distribuitorul, va trebui sa motivati colaboratorii sa ofere o atentie sporita produselor dvs, fata de celelalte produse care le mai au pe stoc. Motivati distribuitorii sa devina partenerii autorizati prin oferirea unor beneficii. Stabiliti aceste premieri in functie de indeplinirea unor tinte de vanzari, astfel incat sa incurajati distribuitorii sa se concentreze pe produsele dvs.

Brand

Comercializarea produselor printr-o retea de distributie partenera poate dilua puterea brand-ului in cazul in care partenerii nu se aliniaza cu standardele si imaginea companiei dvs. Clientii vor asocia nemultumirile din partea distribuitorilor si cu imaginea companiei dvs. Puteti depasi aceste probleme daca veti emite instructiuni si recomandari in numele brandului care sa ajunga la cosnumatorul final prin intermediul colaboratorilor. Managerul de marketing care se ocupa de relatia cu distribuitorii ar putea sa-si asume responsabilitatea privind transmiterea corecta a standardelor de identitate, atunci cand numarul distribuitorilor nu este foarte mare. Atunci cand reteaua de distributie este foarte dezvoltata si cuprinde un numar mai mare de distribuitori, puteti apela la a agentie de marketing care sa gestioneze intreaga strategie de marketing.

5 Tipuri de Putere in Cadrul unei Companii

Puterea intr-o organizatie se referă la posesia de autoritate și influență asupra altor persoane...
De la Start-up la Imperiu in Afaceri

Fiecare mare antreprenor a trebuit sa inceapa de undeva, ba chiar cei mai multi dintre ei au pornit...
Ce Calitati te Ajuta sa Devii un Antreprenor de Succes

Sa incepi o afacere nu este usor. Pentru multe persoane, sa incepi o afacere inseamna sa parasesti ...
Cum sa ai o Negociere Corecta cu Furnizorii

Negocierea unui acord avantajos cu furnizorii nu inseamna neaparat sa obtii ceea ce vrei la cel mai ...
Eficientizarea canalelor de distributie

Un distribuitor eficient si motivat poate oferi companiei dvs. acoperire pe o piata mai larga si o s...
Cum sa-ti dezvolti strategia privind distributia produselor tale

O strategie privind canalele de distributie va ajuta sa vindeti clientilor din zone geografice sau s...
Cum stii daca cineva s-a nascut sa fie antreprenor

Probabil cunosti cel putin o persoana care a avut o idee pentru inceperea unei afaceri, dar dintr-un...
Pentru a avea succes ca antreprenor, concentreaza-te pe 5 prioritati de aur

Ca antreprenor, o sa treceti printr-o multime de situatii si o sa aveti de-a face cu probleme de toa...
Trei din patru antreprenori romani exclud scaderea businessului in urmatorii cinci ani. Cei mai optimisti vorbesc de cresteri agresive

Aproape 75% dintre afacerile de familie din România au raportat creşteri ale vânzărilo...
Principalele 7 cauze ale pierderii competivitatii companiilor

Uniunea Europeană şi statele membre trebuie să pună competitivitatea pe primul loc dacă doresc ...
Ce estimeaza managerii firmelor pentru urmatoarele luni

Sectorul constructiilor va inregistra, in perioada februarie - aprilie 2013, o crestere moderata vol...