Facebook

Care este diferenta intre Distribuitori si Angrosisti


15-06-2015

distribuitori-si-angrosistiProdusele achizitionate de la magazinele tale preferate implica adesea o varietate de surse de distributie. Introducerea unui produs pe piata necesita din partea companiilor de productie un canal eficient de marketing si distributie.  Un lant tipic de aprovizionare include diversi intermediari intre producator si consumatorul final, cum ar fi distribuitori, angrosisti si retaileri.

Distribuitorii

Distribuitorii au de obicei o relatie de colaborare direct cu producatorii pe care-i reprezinta pe piata. Multi distribuitori au acorduri de exclusivitate sau de reprezentare pe anumite branduri, produse sau pe anumite zone. Distribuitorul devine astfel punct direct de legatura intre producator si potentialii clienti ai produselor acestuia. Cu toate acestea distribuitorii vand foarte rar bunurile producatorilor direct consumatorului final. Clientii distribuitorilor sunt cel mai adesea angrosisti sau retaileri care cumpara produsele pentru a le revinde mai departe.

O trasatura specifica distribuitorilor, care ii deosebeste in special de angrosisti, este capacitatea de a oferii mai multe servicii, precum logistica si depozitare pentru producatori,dar si livrare si suport tehnic si comercial pentru clienti. Rolul distribuitorilor este de a dezvolta relatii profesionale stranse si de lunga durata si cu producatorii si cu clientii. Distribuitorii care au contracte ferme cu producatorii le ofera acestora spatiu de depozitare si preiau functia de logistica pentru acestia. Pe de alta parte distribuitorii vin in mare ajutor si clientilor, prin livrarea produselor la punctele de vanzare ale acestora, mentinerea stocurilor la nivele optime, oferirea de informatii prin agentii de vanzari dar si suport tehnic garantat de oamenii de specialitate cu care distribuitorii colaboreaza, si nu in ultimul rand suportul pe partea de marketing si vanzari, pe care distribuitorii il ofera prin materiale publicitare, reclama pe diverse canale dar si cu experianta pe care acestia o au ca firme mari.

Angrosistii

 Ca si functie de baza, acestia se aseamana cu distribuitorii prin faptul ca, in general, cumpara in cantitati foarte mari de la producatori, distribuitori sau alti angrosisti, si vand mai departe catre alti agenti economici. Trasatura specifica angrosistilor este aceea ca totul se leaga de cantitatea de produse cumparata sau vanduta.  Puterea angrosistului sta in capacitatea acestuia de a cumpara cantitati foarte mari si de a obtine preturi avantajoase. Mai departe angrosistul ofera clientilor reduceri de pret in functie de cantitatile cerute de acestia.  Spre deosebire de distribuitori, angrosistii nu ofera servicii complete precum acestia. De exemplu, daca distribuitorii contacteaza si vin direct la potentialii clienti, in cazul angrosistilor, de cele mai multe ori, comerciantul se duce la acesta.  O alta diferenta ar fi ca, de obicei, angrosistii nu au limita de zona si pot vinde produse in toata tara, in schimb distribuitorii, datorita serviciilor oferite sau a politicii firmei, se pot limita la clienti doar dintr-o anumita zona. Angrosistii pot fi gasiti de obicei in incinta centrelor comerciale de en-gros  dar mai sunt si angrosisti care au puncte de vanzare in diverse locatii independente.

 

Sfaturi Utile pentru o Companie Bine Organizata Financiar

Cand conduc o mica afacere, majoritatea persoaneler se concentreaza prea mult doar pe scopul de a ob...
Sfaturi de la Experti pentru Antreprenori aflati la Inceput de Drum

Este, cu adevarat, foarte greu sa iti gasesti un loc in lumea afacerilor, mai ales cand esti la ince...
Cum sa Administrezi Relatia cu Furnizorii

Un furnizor se defineste ca fiind o persoana sau o organizatie care ofera produse sau servicii catre...
5 Greselei Comune care le fac Micile Afaceri in Legatura cu Banii

Situatia financiara curenta a afacerii este la fel de importanta ca si servirea clientilor sau gasir...
Promovarea B2B pentru Angrosisti si Distribuitori

Promovarea unei afaceri care are ca actvititate comertul cu ridicata prezinta provocari diferite de ...
Etapele Importante in Crearea unui Model de Business pentru o Firma de Distributie

Un model de business descrie cum o afacere creeaza valoarea si obtine profit. Printr-un model de bus...
Vrei sa incepi o afacere? Tine cont de 3 lucruri de baza

Decizia de a incepe o afacere este entuziasmanta, dar nu te lasa dus de val. Daca doresti ca afacere...
Care este diferenta intre Distribuitori si Angrosisti

Produsele achizitionate de la magazinele tale preferate implica adesea o varietate de surse de distr...
Cum sa-ti Alegi Furnizorii

Alegerea furnizorului potrivit inseamna mult mai mult decat scanarea unor liste de preturi.  Pr...
Ce intrebari sa adresati si cum sa abordati un producator sau furnizor cu care doriti sa colaborati

Odata ce ati gasit un furnizor adecvat, cu ce intrebari il abordati cand luati legatura pentru prima...
Cum sa gasesti producatori sau furnizori pentru ideea ta de afacere

De multe ori se intampla ca antreprenorii sa ajunga in situatia in care pierd din impuls atunci cand...
Cum sa gasesti furnizori buni pentru afacere ta online

Ca in orice alt domeniu, exista furnizori buni si furnizori mai putin buni. In cazul afacerilor de c...
Cateva sfaturi inainte de a contacta furnizorii

Daca v-ati facut o lista de furnizori cu care ati vrea sa colaborati, inainte de a-i contacta e bine...
5 modalitati de a gasi furnizorii potriviti afacerii tale

1.       Contacteaza producatorul Una dintre cele mai eficiente si di...
Cum sa faceti diferenta intre furnizorii autentici si intermediari sau retaileri in mediul online

Înainte de a căuta furnizori, este important să știți cum să faceti diferenta  &icir...