Facebook

Cum sa gasesti producatori sau furnizori pentru ideea ta de afacere


01-06-2015

furnizori pentru imaginea taDe multe ori se intampla ca antreprenorii sa ajunga in situatia in care pierd din impuls atunci cand vine vorba de sursa de aprovizionare a produselor comercializate de acestia. Chiar daca e vorba de productie proprie sau sa cumperi en-gros, intotdeauna ai nevoie de furnizori.

In acest articol, vom aminti cateva elemente de baza legate de sursele de aprovizionare. Vom vorbi despre locurile unde sa cauti, cum sa abordezi furnizorii si ce informatii sa le ceri.

Cand vorbim de furnizori, ne referim la acele companii care furnizeaza, aprovizioneaza cu produse alte companii. Furnizorii pot fi producatori, distribuitori, angrosisti sau importatori.

Acum avem sansa sa gasim o tona de informatii, doar printr-o singura cautare pe Google. Cu toate acestea inainte de a incepe, exista cateva lucruri pe care trebuie sa le stiti si la care sa va decideti.

In primul rand trebuie sa decideti ce tip de furnizor cautati. Acest lucra va ajuta la conturarea strategiei de cautare.

Aveti cateva optiuni dintre care puteti alege:

-un producator care sa va produca propria linie(idee) de produse.

-un furnizori, care poate fi, de asemea, producator, distributor sau comerciant cu ridicata care sa va furnizeze marci si produse deja existente pe piata.

-dropshipper- acesta va furniza si livra produsele, conform comenzilor, direct clientilor dumneavoastra.

Furnizori interni sau din afara tarii

O intrebare clasica ramane de unde sa va alegeti furnizorii, va puteti orienta catre piata interna si alte tari din Europa sau va indreptati atentia catre tari precum China, India sau Taiwan, unde preturile produselor sunt mai mici.

Exista totusi avantaje si dezavantaje pentru fiecare optiune.

Furnizori de pe Piata Interna si din Europa:

Avantaje:

  • Standarde ridicate privind calitatea produselor si a proceselor de fabricatie.
  • Comunicare mai usoara(in special cu furnizorii de pe piata interna).
  • O imagine de marketing mai buna pentru bunurile produse in Europa.
  • Mai usor de a verifica si identifica furnizorii importanti de pe piata.
  • Timpul de livrare mai rapid.
  • Pretectie ridicata pentru drepturile de proprietate intelectuala.
  • Securitate sporita pentru modalitatile de plata si recurs.

Dezavantaje:

  • Preturile mai mari pentru produsele fabricate in Europa.
  • Mai putine optiuni privind gama de produse( anumite produse nu se gasesc decat in tarile din Asia)

Furnizori din tarile Asiatice:

Avantaje:

  • Preturi mai mici la produse.
  • Gama mai variata de produse de unde sa alegeti.
  • Existenta unui serviciu precum Alibaba care cuprinde majoritatea furnizorilor si usureaza astfel procedurile de cautare.

Dezavantaje:

  • Perceptia privind calitatea inferioara a produselor.
  • De obicei standarde mai joase privind procesele de productie.
  • Comunicarea cu furnizorii poate fi mai dificila.
  • Posibilitati limitate de verificare a producatorilor si furnizorilor sau a autenticitatii website-urilor acestora.
  • Timpi mai mari de livrare a produselor.
  • Diferente culturale privind practicile in afaceri.
  • Masuri de securitate mai putine privind modalitatile de plata si de recurs.

Unde sa incepeti cautarile

Acum, ca aveti o idee mai buna de ce tip de furnizor aveti nevoie, stiind avantajele si dezavantajele pentru fiecare, e momentul in care trebuie sa incepeti cautarile. Desigur, acum internetul este cel mai bun loc unde sa incepeti cautarile, dar e bine sa cunoasteti anumite lucruri care sa va ajute in procesul de cautare.

Directoarele si Portalurile de Furnizori

Unele dintre cele mai bune surse pot fi directoarele si portalurile online de firme. Aceste directoare pot contine profile de zeci de mii de producatori, angrosisti si furnizori. Unele website-uri pot fi generaliste si altele axate doar pe furnizori.

Exemple portaluri furnizori

Piata interna:

Topfurnizori.ro –axat doar pe furnizori

Listafirme.ro- generalist

Bizoo.ro-generalist

Europa:

europages.ro

thewholesaler.co.uk

zentrada.eu

Tarile Asiatice

Alibaba

AliExpress

IndiaMart

Cautarile pe Google

In ultimii ani ne-am obisnuit ca orice informatie de care avem nevoie sa o cautam pe Google si sa o gasim in primele rezultate afisate. Cu toate acestea, multi furnizori nu au tinut pasul cu internetul, si in special, cu schimbarile algoritmului motorului de cautare Google. Site-urile furnizorilor sunt de obicei invechite, sarace in informatii si cu siguranta multe din ele nu sunt optimizate pentru motoarele de cautare.

Deci, ce trebuie sa faceti ca sa gasiti un furnizor pe Google?  Pentru inceput e bine sa va uitati pana la pagina 10 cel putin, astfel veti avea sanse sa gasiti furnizori foarte buni, dar care nu au site-uri destul de optimizate astfel incat sa fie pe prima pagina la cautarile de pe Google.  E bine, de asemenea, sa folositi o varietate de termeni de cautare(de exemplu  cuvinte sau expresii ca: en-gros, distribuitor, producator, furnizor en-gros, vanzare cu ridicata, furnizori produse X en-gros).

Recomandari

Unele dintre cele mai bune alegeri pot veni un urma unor recomandari. Puteti cere recomandari pe retelele de socializare, forum-uri de afaceri, de la parteneri de afaceri, sau cunostinte care activeaza in domeniu.

Pe masura ce intrati in contact cu furnizorii, chiar daca acestia nu se potrivesc nevoilor dvs, puteti sa-i rugati sa va ofere cateva recomandari.  Acestia au deja o experienta bogata in industria respectiva si contactele necesare, astfel incat sa va directioneze exact spre ceea ce aveti nevoie. 

Sfaturi Utile pentru o Companie Bine Organizata Financiar

Cand conduc o mica afacere, majoritatea persoaneler se concentreaza prea mult doar pe scopul de a ob...
Sfaturi de la Experti pentru Antreprenori aflati la Inceput de Drum

Este, cu adevarat, foarte greu sa iti gasesti un loc in lumea afacerilor, mai ales cand esti la ince...
Cum sa Administrezi Relatia cu Furnizorii

Un furnizor se defineste ca fiind o persoana sau o organizatie care ofera produse sau servicii catre...
5 Greselei Comune care le fac Micile Afaceri in Legatura cu Banii

Situatia financiara curenta a afacerii este la fel de importanta ca si servirea clientilor sau gasir...
Promovarea B2B pentru Angrosisti si Distribuitori

Promovarea unei afaceri care are ca actvititate comertul cu ridicata prezinta provocari diferite de ...
Etapele Importante in Crearea unui Model de Business pentru o Firma de Distributie

Un model de business descrie cum o afacere creeaza valoarea si obtine profit. Printr-un model de bus...
Vrei sa incepi o afacere? Tine cont de 3 lucruri de baza

Decizia de a incepe o afacere este entuziasmanta, dar nu te lasa dus de val. Daca doresti ca afacere...
Care este diferenta intre Distribuitori si Angrosisti

Produsele achizitionate de la magazinele tale preferate implica adesea o varietate de surse de distr...
Cum sa-ti Alegi Furnizorii

Alegerea furnizorului potrivit inseamna mult mai mult decat scanarea unor liste de preturi.  Pr...
Ce intrebari sa adresati si cum sa abordati un producator sau furnizor cu care doriti sa colaborati

Odata ce ati gasit un furnizor adecvat, cu ce intrebari il abordati cand luati legatura pentru prima...
Cum sa gasesti producatori sau furnizori pentru ideea ta de afacere

De multe ori se intampla ca antreprenorii sa ajunga in situatia in care pierd din impuls atunci cand...
Cum sa gasesti furnizori buni pentru afacere ta online

Ca in orice alt domeniu, exista furnizori buni si furnizori mai putin buni. In cazul afacerilor de c...
Cateva sfaturi inainte de a contacta furnizorii

Daca v-ati facut o lista de furnizori cu care ati vrea sa colaborati, inainte de a-i contacta e bine...
5 modalitati de a gasi furnizorii potriviti afacerii tale

1.       Contacteaza producatorul Una dintre cele mai eficiente si di...
Cum sa faceti diferenta intre furnizorii autentici si intermediari sau retaileri in mediul online

Înainte de a căuta furnizori, este important să știți cum să faceti diferenta  &icir...